PrivatErhverv

PrivatErhverv
RING TIL OS: 74 72 86 00
0
Rejseforsikring
 

Din rejseforsikring hos ETU

Med en rejseforsikring er du sikret hjælp på rejsen.

Mange mennesker tror, at en rejseforsikring er helt overflødig, og at de er dækket på rejser via den offentlige sygesikring og det blå EU-sygesikringskort – men det er ikke sandt.

Hvor det gule sygesikringskort kun dækker rejser i Danmark, dækker det blå kort rejser i EU/EØS-landene - dog i begrænset omfang. F.eks kan det blå kort ikke hjælpe dig hjem, hvis du bliver syg på rejsen.

Det er derfor vigtigt, at du har en privat rejseforsikring, så du altid kan få hjælp, når du rejser i resten af verden – og hvis du gerne vil være på den sikre side i Europa og Danmark.

Se Udenrigsministeriets rejsevejledning her

Medicinsk forhåndsvurdering

Har du brug for en medicinsk forhåndsvurdering? Klik her for at få hjælp på SOS Internationals hjemmeside.

Hjælp på rejsen

Hvis du har brug for hjælp på din rejse, skal du kontakte vores døgnåbne assistancecentral hos SOS International A/S. Læs mere her.


Vil du kontaktes? 

Er du interesseret i et godt tilbud, kontakter vi dig gerne. Udfyld blot nedenstående formular og vi kontakter dig hurtigst muligt. Du er også velkommen til at tage direkte kontakt til os på 74 72 86 00.


Beregn pris
Nysgerrig på, hvad en rejseforsikring vil koste? Klik her og beregn din pris
 
Populær
Guld
Årsrejseforsikring
Hjælp til flykompensation
Afbestillingsforsikring
Skisport
Sølv
Årsrejseforsikring
Hjælp til flykompensation
Afbestillingsforsikring
Bronze
Årsrejseforsikring
Hjælp til flykompensation
 
Dækning
Basis
Europa 30 dage
Hjælp til Flykompensation
Års-rejseforsikring
Tilvalg
Ski
Afbestilling
Verden 30 dage
Verden 60 dage
 
Spørgsmål & svar
Hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis uheldet er ude, kan du anmelde din skade online døgnet rundt eller ringe til os mandag-torsdag mellem 9-16 og fredag 9-14.15 på 74 72 86 00. Du anmelder en skade ved at logge på Mit ETU med dit NemID. På Mit ETU kan du vedhæfte dokumenter samt følge status på din skade.

Du kan også anmelde en skade ved at klikke på ’anmeld skade’ i menuen øverst på siden eller klik på anmeld skade knappen øverst i højre side.

Hvordan er jeg dækket på min rejse?

Som EU-borger har vi alle det blå sygesikringsbevis, som et bevis på, at vi er ligestillet med borgerne i det land, vi rejser til. Det betyder, at du kan komme til at betale for den behandling, du modtager ved sygdom. Det blå sygesikringskort kan heller ikke hjælpe dig hjem, hvis du bliver syg på rejsen, og du kommer derfor selv til at betale for hjemtransporten.

Undgå disse situationer ved at tegne en rejseforsikring. Her har du blandt andet dækning for behandlingsudgifter, hospitalsindlæggelse og hjemtransport.

Bilferie til udlandet. Skal jeg have det røde og grønne kort med?

Skal du på bilferie i udlandet, så husk det røde og grønne kort.

Det røde kort er bevis for, at din bil er kaskoforsikret og giver ret til hjælp i udlandet fra SOS International. Det grønne kort derimod er bevis på, at din bil er ansvarsforsikret.

Med en kaskoforsikring hos ETU Forsikring, har du ret til vejhjælp i Europa. Tag det røde kort med på din smartphone og få hurtigt vejhjælp i Europa.

Hent ETU Forsikrings eller SOS International app – så har du vejhjælp lige ved hånden.

Læs mere om bilferie til udlandet og hvordan du bestiller det grønne og røde kort her.

Hvem er omfattet af min rejseforsikring?

Forsikringen dækker husstanden – herunder plejebørn der bor hos forsikringstageren samt ugifte udeboende børn under 21 år, der ikke lever i fast parforhold uden for hjemmet.

Kan jeg få erstatning, hvis jeg må afbestille min rejse?

Din afbestillingsforsikring dækker dine rejseudgifter hvis du må afbestille din rejse på grund af f.eks. pludselig opstået sygdom, tilskadekomst eller dødsfald i nærmeste familie.

Jeg er blevet syg på rejsen, hvad gør jeg?

Hvis du er kommet til skade eller er blevet syg på din rejse, skal du til enhver tid kontakte SOS Internationals døgnbemandede vagtcentral på tlf. +45 70105050.

Kan jeg få erstatning, hvis mit fly er forsinket/aflyst?

Vi har indgået et samarbejde med FlightClaimEU, som hjælper flypassagerer i Europa, der har oplevet forsinkelse/aflysning af en flyafgang eller er blevet nægtet boarding. Gennem deres service hjælper de passagerer med at anmelde erstatningskrav til flyselskabet og derved kræve erstatning.

Læs mere om samarbejdet og bliv klogere på om du kan gøre krav på erstatning.

 
Betingelser & produktinformation
Betingelser - Rejseforsikring (REJ-01)
Betingelser - Rejseforsikring (REJ-02)
Produktinformation (IPID)
Har du også tænkt på?
Bilforsikring
Bil
Husforsikring
Hus
Indboforsikring
Indbo
Ulykkesforsikring
Ulykke
Fritidshusforsikring
Fritidshus
Hundeforsikring
Hund
Bådforsikring
Båd
Campingvognsforsikring
Campingvogn