Privat Erhverv
Forsikringer
Beregn pris
Anmeld skade
Kundeservice
Din rådgiver

Forhandlerlogin
Kontakt
Vejhjælp
Privat Erhverv

Spørgsmål og svar

Få svar på det meste, når det passer dig. Vælg en kategori nedenfor.

Kategorier
Rejseforsikring

Bilferie til udlandet. Skal jeg have det røde og grønne kort med?

Skal du på bilferie i udlandet, så husk det røde og grønne kort.

Det røde kort er bevis for, at din bil er kaskoforsikret og giver ret til hjælp i udlandet fra SOS International. Det grønne kort derimod er bevis på, at din bil er ansvarsforsikret.

Med en kaskoforsikring hos ETU Forsikring, har du ret til vejhjælp i Europa. Tag det røde kort med på din smartphone og få hurtigt vejhjælp i Europa.

Hent ETU Forsikrings eller SOS International app – så har du vejhjælp lige ved hånden.

Læs mere om bilferie til udlandet og hvordan du bestiller det grønne og røde kort her.


Kan jeg få erstatning, hvis mit fly er forsinket/aflyst?

Vi har indgået et samarbejde med FlightClaimEU, som hjælper flypassagerer i Europa, der har oplevet forsinkelse/aflysning af en flyafgang eller er blevet nægtet boarding. Gennem deres service hjælper de passagerer med at anmelde erstatningskrav til flyselskabet og derved kræve erstatning.

Læs mere om samarbejdet og bliv klogere på om du kan gøre krav på erstatning.


Hvordan er jeg dækket på min rejse?

Som EU-borger har vi alle det blå sygesikringsbevis, som et bevis på, at vi er ligestillet med borgerne i det land, vi rejser til. Det betyder, at du kan komme til at betale for den behandling, du modtager ved sygdom. Det blå sygesikringskort kan heller ikke hjælpe dig hjem, hvis du bliver syg på rejsen, og du kommer derfor selv til at betale for hjemtransporten.

Undgå disse situationer ved at tegne en rejseforsikring. Her har du blandt andet dækning for behandlingsudgifter, hospitalsindlæggelse og hjemtransport.


Hvem er omfattet af min rejseforsikring?

Forsikringen dækker husstanden – herunder plejebørn der bor hos forsikringstageren samt ugifte udeboende børn under 21 år, der ikke lever i fast parforhold uden for hjemmet.


Jeg er blevet syg på rejsen, hvad gør jeg?

Hvis du er kommet til skade eller er blevet syg på din rejse, skal du til enhver tid kontakte SOS Internationals døgnbemandede vagtcentral på tlf. +45 70105050.


Kan jeg få erstatning, hvis jeg må afbestille min rejse?

Din afbestillingsforsikring dækker dine rejseudgifter hvis du må afbestille din rejse på grund af f.eks. pludselig opstået sygdom, tilskadekomst eller dødsfald i nærmeste familie.


Hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis uheldet er ude, kan du anmelde din skade online døgnet rundt eller ringe til os mandag-torsdag mellem 9-16 og fredag 9-14.15 på 74 72 86 00. Du anmelder en skade ved at logge på Mit ETU med dit NemID. På Mit ETU kan du vedhæfte dokumenter samt følge status på din skade.

Du kan også anmelde en skade ved at klikke på ’anmeld skade’ i menuen øverst på siden eller klik på anmeld skade knappen øverst i højre side.


Ring 74 72 86 00
Har du brug for hjælp? - Vi er klar til at vejlede dig.
Tilmeld nyhedsbrev
Hold dig opdateret og vær den første til at modtage tilbud, tips og nyheder.