Privat Erhverv
Forsikringer
Beregn pris
Anmeld skade
Kundeservice
Din rådgiver

Forhandlerlogin
Kontakt
Vejhjælp
Privat Erhverv

Spørgsmål og svar

Få svar på det meste, når det passer dig. Vælg en kategori nedenfor.

Kategorier
Generelt

Hvilke forsikringer tilbyder ETU Forsikring?

Har ETU Forsikring en app?

Ja, vi har en app, som er gratis at benytte.
Med vores app gør vi det endnu nemmere for dig at få vejhjælp, anmelde en skade eller bare komme hurtigt i kontakt med os. Har du behov for vejhjælp vil vi med app'en kunne finde din præcise placering, og derved hjælpe dig endnu hurtigere, så du kan komme videre.

I appen kan du også se en oversigt over dine forsikringer og acceptere et forsikringstilbud. 

Download ETU Forsikrings app i Google Play eller App Store. 


Kan jeg få rabat?

Samler du dine forsikringer hos os og bliver Hjem- eller HusTotal kunde, får du del i en attraktiv rabatordning. Samtidig bevarer du overblikket over din samlede forsikringsløsning.  

Vi har delt vores forsikringer op i HjemTotal og HusTotal samt nogle tilvalgsforsikringer. Hjem- og HusTotal er de forsikringstyper, de fleste har brug for, og tilvalgsforsikringer er dem, som du kan vælge afhængig af behov. Du skal have mindst tre forsikringer, som indgår i Hjem- eller HusTotal for at få rabat. Til gengæld får du så rabat på alle forsikringer, du køber – både Hjem- og HusTotal samt tilvalgsforsikringer.

Du vil som minimum kunne opnå 23% rabat som Hjem- eller HusTotal kunde.

HjemTotal forsikringer:

  • Bil
  • Indbo
  • Ulykke

HusTotal forsikringer:

  • Bil
  • Indbo
  • Ulykke
  • Hus
  • Fritidshus
  • Nedlagt landbrug

Tilvalgsforsikringer:

  • Hundeansvar
  • Båd
  • Påhængsvogn
  • Campingvogn
  • Rejse og/eller afbestilling

Kontakt os og få et uforpligtende tilbud.


Jeg er ikke tilfreds med ETU Forsikrings afgørelse af min sag, hvad gør jeg?

Vi gør alt for at have tilfredse kunder, men det kan ske, at du ikke er helt enig i vores afgørelse.
Skulle det være tilfældet, er du velkommen til at skrive til vores klageansvarlige på [email protected], eller pr. post til: 

ETU Forsikring A/S
Hærvejen 8, 6230 Rødekro
Att.: Klageansvarlig

Den klageansvarlige vil herefter se på din klage. Hvis du fortsat er uenig med os i vores afgørelse, kan du klage til:

Ankenævn for Forsikring
Østergade 18, 2. sal
1100 København K
Telefon nr. 33 15 89 10
www.ankeforsikring.dk 

En klage til Ankenævnet skal indsendes på et særligt klageskema, som der kan ansøges om hos Ankenævnet. Det koster et mindre gebyr at klage. Du får dog gebyret tilbagebetalt, hvis du får helt eller delvis medhold i klagen eller nævnet afviser at behandle klagen.

Andre muligheder
Hos Forsikringsoplysningen kan du søge råd og vejledning over de afgørelser, som er truffet af modpartens forsikringsselskab, samt søge råd og vejledning over erhvervsforsikringer. På deres hjemmeside - www.forsikringogpension.dk kan du finde svar på en række spørgsmål, ligesom der er en udførlig klagevejledning.


Hvor modtager jeg min forsikringspost?

Med e-Boks har du dine dokumenter samlet ét sted med nem og hurtig adgang.

Med tiden lægger vi flere og flere dokumenter i e-Boks, så du dermed får mindre papir og færre kuverter fra os.

Du skal blot tilmelde ETU Forsikring A/S til din e-Boks.

Sådan tilmelder du ETU Forsikring A/S til din e-Boks:

  • Log på www.e-Boks.dk med dit NemID
  • Vælg ”Tilmeld afsendere” ved at klikke på menu knappen øverst
  • Søg efter ETU Forsikring A/S og tryk på ”Tilmeld”

Hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis uheldet er ude, kan du anmelde din skade online døgnet rundt eller ringe til os mandag-torsdag mellem 9-16 og fredag 9-14.15 på 74 72 86 00. Du anmelder en skade ved at logge på Mit ETU med dit NemID. På Mit ETU kan du vedhæfte dokumenter samt følge status på din skade.

Du kan også anmelde en skade ved at klikke på ’anmeld skade’ i menuen øverst på siden eller klik på anmeld skade knappen øverst i højre side.

Se her hvordan du anmelder en skade online


Kan jeg få et forsikringstjek?

Det er en god idé, at du holder dine forsikringer ajour.
Hvis din situation ændrer sig, er det vigtigt, at dine forsikringer følger dit behov.

Du skal tjekke dine forsikringer hvis:

  • Du bliver gift eller flytter sammen med en kæreste
  • Du f.eks. køber bil, motorcykel, båd, knallert eller campingvogn
  • Du får børn
  • Du køber/sælger fast ejendom
  • Du går i gang med at bygge eller ombygge hus
  • Din jobsituation ændres
  • Du bliver skilt
  • Du bliver ramt af en sygdom
  • Din samlever/ægtefælle dør
  • Du flytter bopæl

Vi anbefaler et forsikringstjek en gang om året.

Ring til os, når behovet opstår, så hjælper vi dig gerne med den rette forsikringsdækning. Dermed sikre du dig og din familie den rette erstatning, hvis uheldet skulle være ude.

Kontakt os, så hjælper vi dig gerne med et forsikringstjek.


Kan jeg skrive en anmeldelse om ETU Forsikring?

Din mening er vigtig for os. Vi vil meget gerne høre om din oplevelse af dialogen med vores kundeservice eller salgspersonale, om vores skadesbehandling eller om dit møde med vores assurandører.

Derfor anbefaler vi, at du på Trustpilot (link til ETU side) giver din mening til kende og giver os stjerner fra 1-5. På den måde får nye kunder mulighed for at læse din anmeldelse.

Trustpilot er en uafhængig hjemmeside til kundeanmeldelser, hvor du som kunde kan læse om andre kunders oplevelser med forskellige virksomheder.

Gå til Trustpilot for at skrive din anmeldelse her


Hvilke afgifter skal jeg betale?

I forbindelse med tegning af dine forsikringer pålægges der afgifter. Her er blandt andet tale om miljøbidrag, statsafgift på motorkøretøjer, statsafgift på lystfartøjer, skadesforsikringsafgift og stormflods- og stormafgift.  

Læs mere om de forskellige afgifter her


Hvilke gebyrer opkræver ETU Forsikring?

I forbindelse med tegning/opsigelse af dine forsikringer pålægges der gebyrer. Læs hvilke gebyrer, der er tale om her.


Jeg har oplevet digitalt identitetstyveri, hvad gør jeg?

Digitaliseringsstyrelsen har den 1. juni 2021 oprettet en hotline, som skal hjælpe borgere, der har været udsat for identitetstyveri fx ved misbrug af deres NemID.

Du kan kontakte Digitaliseringsstyrelsens hotline på telefon 33 98 00 98. 


Ring 74 72 86 00
Har du brug for hjælp? - Vi er klar til at vejlede dig.
Tilmeld nyhedsbrev
Hold dig opdateret og vær den første til at modtage tilbud, tips og nyheder.